13.000 km grens gepasseerd!!

De 13.000 km grens gepasseerd en wel met 6,2 km.
Dus wat ik dit jaar nog rijd is bonus, stiekem had ik gehoopt op 15.000 km maar goed ik vind dit ook wel een goede prestatie. Ik heb dus al 530 uur op de fiets gezeten en ik heb 47 km geklommen in totaal 184 ritten. Mijn langste rit is tot nu 309,8 km.
Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | Reacties uitgeschakeld voor 13.000 km grens gepasseerd!!

Toch mijn herkansing gepakt!

De vorige keer schreef ik “Ik kan maar beter in bed blijven” En toen ik om 07:45uur op mijn fiets sprong en het regende, dacht ik echt wat doe ik? Nu ben ik wel wat gewend dus trapte ik stevig door. Windkracht 7 was voorspeld en dat klopte pfff. Om 08:30uur kwam ik in het clubhuis aan alwaar ik de inschrijving ging doen voor de Vossenjacht en waar ik uiteraard zelf aan mee ging doen. Dit keer schreven maar 40 deelnemers zich in en konden we om 09:35 van start. Een rare tijd maar dat is een lang verhaal en dat laat ik maar achterwege. De start verliep goed en omdat ik het hartstikke koud had versnelde ik en door de bagger die opspatte was ik al egaal grijs en nat. Op het asfalt richting de A4 remde ik wat af om mijn maatje weer aan te laten sluiten en zo reden we met tegen wind richting de Balijbrug. Maar hier was mijn fietsmaat er al af en hij gaf aan dat ik door moest gaan. Nu heb ik meer fietsmaatjes dus reden we met een leuk groepje verder. Na dat we heel veel land, dus veel modder bereden hadden kwam er een leuke stijle trap waarop mijn benen ontplofte en een hartslag waar menigeen bij neer zou ploffen, maar doorzetten en afzien hoort bij dit soort wedstrijdjes. Hup het gas erop en niet zeuren dus en toen ….. PLAT oftewel een lekke band 🙁 Gauw het wiel eruit en de band eraf en gelukkig kwam Martijn terug rijden om te helpen en daar was ik heeel blij mee. Precies nu ging het hagelen en met mijn koude handen kreeg ik amper de band er weer om. Was ik maar in bed gebleven dacht ik nog. Maar goed op achterstand vervolgde wij onze weg en de laatste 10 kilometer deed behoorlijk pijn. Koude voeten, koude handen, koude alles en veel wind. Bij de finish werd ik wat warmer. Ondanks de tegenslag werd ik 19e dus beter dan 21 andere. Ben ik toch blij dat ik niet in bed was gebleven.

Ene fietsmaatjes nog bedankt 😁🚴‍♂️

Geplaatst in Uncategorized | Reacties uitgeschakeld voor Toch mijn herkansing gepakt!

Je kan beter in bed blijven!

Het begon afgelopen woensdag. Helemaal aangekleed en met de sleutel in mijn hand ging mijn telefoon “wat ga jij doen” hoorde ik zeggen. HuH fietsen natuurlijk gaf ik aan. Nou veel plezier dan, hier stort t van regen zei de ander maar dan in het beste Haags. Tja dan wacht ik wel af en strompelde de trap weer op om mijn fietskleding weer uit te doen. Ik kan beter in mijn bed blijven bedacht ik me.

Maar goed zaterdag herkansing. De avond te voor had ik van buienradar naar buienradar gezapt en het weer beeld zat goed in mijn hoofd. De volgende ochtend vroeg op en koffie gemaakt krantje gepakt en even bijkomen, Het laatste blad van de krant is het weerbericht en dit gaf aan regen 🙁 dus gauw de buienradar opgestart en ….,, ja een bui. Maar later droog, dus moet het kunnen. Even later een andere regenradar opgestart en nog meer regen. Om kort te zijn wel 10 keer dacht ik ik ga fietsen en wel 10 keer bedacht ik ik ga NIET fietsen, ik kon beter in mijn bed blijven

Dan zondag een herkansing of kan ik beter in bed blijven??

Geplaatst in Uncategorized | Reacties uitgeschakeld voor Je kan beter in bed blijven!

Herfsttocht met herfstweer

Al weken weten we het de Herfsttocht komt er aan, een mooie activiteit van Toervereniging Zoetermeer ’77. Dus op tijd uit bed en op naar Zoetermeer. met het wegrijden bedacht ik ineens dat ik de route alvast kan oppakken in Waddinxveen dan heb ik dat alvast gereden en voor diegene die het nog niet weten ik woon in Waddinxveen 🙂 Dus bij het clubhuis had ik er al 18km opzitten dat zal aan het eind weer goedkomen. In het clubhuis zaten wat leden in verkeerde kleding
nou
dat zal niet druk worden. Lees verder

Geplaatst in Fietsen, Fietsen lange afstand | Getagged , | Reacties uitgeschakeld voor Herfsttocht met herfstweer

ZOETERMEER TOEN

Toervereniging Zoetermeer ’77 in de krant.

Na vele omzwervingen vond Toervereniging Zoetermeer ’77 in 2015 een nieuwe locatie in het Buytenpark. Daar viert de club dit jaar zijn veertigjarige bestaan. „ Het grote aantal deelnemers bij de avondfietsvierdaagsei dat was uniek.” Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | Reacties uitgeschakeld voor ZOETERMEER TOEN

MTB Jeugd – in de sneeuw en warme Choco

Na de sneeuwrit van gisteren kon ik vandaag ook weer aan de gang ik ging met de jeugd van Toervereniging Zoetermeer ’77 op pad. Dus om 08:00 uur naar buiten en ja hoor een flink pak sneeuw lag op mij te wachten in de tuin. Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | Reacties uitgeschakeld voor MTB Jeugd – in de sneeuw en warme Choco

MTB Tempo-Soest in de sneeuw

Al een tijdje zag ik de MTB rit in Soest staan op de NTFU kalender en het leek mij wel weer eens leuk een MTB tochtje te gaan rijden, 45 KM hadden ze in de aanbieding, daar ging ik dan maar voor. Ook het één en ander bekend gemaakt op Facebook en via de Whatsapp. Martijn ging in ieder geval mee dus waren er twee. Maar goed alleen rijd je toch niet met z’n tocht er zijn altijd nog meer bikers dus het ging wel goed komen. Lees verder

Geplaatst in Cyclocross, Fietsen, Mountainbike, Trainen | Getagged , | Reacties uitgeschakeld voor MTB Tempo-Soest in de sneeuw

Start2Bike begint in april (2017)

Start met Mountainbike en verbeter je techniek in 4 weken.

Ben je pas begonnen met mountainbiken of wil je het eens proberen? Dan zijn onze Start2Bike trainingen wat voor jou, in 4 weken leer je de basisvaardigheden van het mountainbiken.

Heb je moeite met balans, bochten, steile afdalingen of obstakels? Schrijf je dan in!

Surf naar www.start2bike.nl

Trainen doen we op 1, 8, 15 en 22 april 2017, kosten € 37,50 pp

Na inschrijven ontvangt u een voucher, om 4 keer mee te rijden waarvan 1 uitdagende tocht Tevens krijgt u bij Toervereniging Zoetermeer ’77 de mogelijkheid om uw cursusgeld terug te ontvangen (Vraag om de voorwaarden)

Toervereniging Zoetermeer ’77, Buytenparklaan 9b, 2717 AX Zoetermeer.

Geplaatst in Uncategorized | Reacties uitgeschakeld voor Start2Bike begint in april (2017)

Nightride

Omdat het deze week slecht en koud weer kan gaan worden bedacht ik dat ik wel even op de fiets naar de club kon gaan het was nu nog mooi weer. bij het weggaan stond er 6 graden op het weer station en weinig wind. Dus om 18:15 uur op de fiets, maar eerst de verlichting gemonteerd. Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | Reacties uitgeschakeld voor Nightride

Moutainbike met tvZ77

Vandaag eindelijk na 3 maanden weer eens op de mountainbike, ik had tussendoor wel eens een klein ritje op de MTB gemaakt om hem los te rijden maar vandaag dan echt.
Om 08:00 uur stond ik buiten in een kleine wereld het was best mistig dus even wat lampjes gemonteerd en op pad. Meestal rij ik via de Hoogeveenseweg naar de club maar ik bedacht mij dat de bomen en de mist regen geven dus dan maar dwars door de polder en door Moerkappele. Lees verder