FietsenGravelVerhaal

Remco’s Cycle Service 20 jaar

Remco’s Cycle Service bestaat 20 jaar en hebben dat gevierd op 20 april 2024.

Het was een mooie dag, 20 april 2024, de dag waarop Remco’s Cycle Service haar 20-jarig bestaan vierde. De dag begon vroeg. Ik had immers om 08:30 uur afgesproken met Rob. Met een rit van 18,5 km voor de boeg naar Zoetermeer, vertrok ik om 07:45 uur. De ochtendmist hing nog in de lucht, maar de opkomende zon beloofde een mooie dag.

Bij aankomst bij de winkel waren de mensen nog druk bezig met de opbouw. Niet veel later arriveerde ook Rob. We praatten bij onder het genot van een bakkie koffie en een overheerlijk gebakje. Voor de Gravelroute hadden zich 8 medebageraars aangemeld.

Na de groepsfoto gingen we op pad. Eerst over het asfalt naar het treinstation Centrum, waar we over het perron het eerste gravelpad vonden. Daarna gingen we op w

eg naar het Buitenpark, waar we het karrenspoor omhoog namen om vervolgens een stukje van het MTB Parcours mee te nemen. Het klimmetje was venijnig maar kort, een uitdaging die ons scherp hield. Via het asfalt gingen we verder naar de Nieuwe Driemanspolder. Een heerlijk lang gravelpad bracht ons langs de camping naar het Westerpark. Daar kregen we onze eerste lekke band. Maar het bandje was zo verwisseld en we konden snel weer verder.
Via mooie paadjes in het Balijbos reden we naar Delfshout en via Pijnacker naar de Strada Bianche, het gravelpad met vele kuilen. Helaas resulteerde dit in nog een lekke band. Maar ook dit bandje werd snel verwisseld en we konden onze tocht voortzetten naar de Zwetkade.

Balijbrug

Met de wind tegen reden we via leuke gravelstroken weer richting het Balijbos. Bij de Balijbrug hadden we weer een lekke band, maar ook nu was het met een geleend binnenbandje snel geregeld.
Op het einde wisten we nog wat strookjes mee te nemen in de wijk Rokkeveen en zo kwamen we weer bij Remco’s Cycle Service aan. Het was er druk en feestelijk. Er was genoeg te eten en te drinken en zelfs een GoodieBag voor iedereen.

Het was een mooie dag, vol avontuur en gezelligheid. De fietsen hadden wel weer een poetsbeurt nodig, maar dat was een kleine prijs voor een onvergetelijke ervaring. Het 20-jarig bestaan van Remco’s Cycle Service was op een prachtige manier gevierd.

Remco’s Cycle Service bedankt!